mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konu anlatımı 1: Siluet | Lecturers texts |
2 | Uygulama 1: Siluet varyasyonları | |
3 | Konu Anlatımı 2: Etek varyasyonları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau |
4 | Konu anlatımı 3: Etek varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
5 | Konu anlatımı 4: Üst Beden Varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
6 | Konu anlatımı 5: Üst Beden Varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
7 | Uygulama 2: Siluet Tasarımı | Lecturers texts, Damen Rundschau |
8 | Midterm 1:Üst beden ve etek kağıttan maket | |
9 | Konu anlatımı 6: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
10 | Konu anlatımı 7: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
11 | Uygulama 3: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
12 | Midterm 2: Denim ve pantolon varyasyonları kalıp geliştirme | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
13 | Konu anlatımı 8: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
14 | Konu anlatımı 9: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
15 | Konu anlatımı 10: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
16 | FINAL |
Ders Kitabı | Pattern Magic 1,2, Nakamichi Tomoko Draping for Apparel Design , Helen Joseph Armstrong The Art Of Fashion Draping, Connie Amaden Crawford Keystone Jacket and Dress Cutter, Chas. Hecklinger Couture Sewing Techniques, Claire B.Shaeffer High Fashion Sewing Secrets Claire B.Shaeffer Patternmaking For Fashion Design, Helen Joseph Armstrong Corset, Valerie Steele |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Damen Rundschau Herren Rundschau |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | |||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest